05-01-2013 Taupo - Reisverslag uit Taupo, Nieuw Zeeland van Nine Bakker - WaarBenJij.nu 05-01-2013 Taupo - Reisverslag uit Taupo, Nieuw Zeeland van Nine Bakker - WaarBenJij.nu

05-01-2013 Taupo

Door: Nine Bakker

Blijf op de hoogte en volg Nine

06 Januari 2013 | Nieuw Zeeland, Taupo

Bij dit reisverslag heb ik er even datum bij gezet. Dit is namelijk een datum geweest die ik nooit van m'n leven meer ga vergeten!

We slapen in Base, in Taupo, een keten van hostels die over heel NZ (en Australië?) te vinden is. Naast het hostel is Lake Taupo, een enorm meer. Aan de andere kant van het meer zijn de bekende bergen waar de 'Tongariro Crossing' om bekend staat. Een van de vulkanen ook wel 'Mount Doom' uit Lord of the Rings. En of we hem konden herkennen!! Half 5 moesten we ons bed uit, half 6 zaten we in de bus, want ook wij (Eef, Joe en ik) gingen ons wagen aan de Tongariro Crossing!! Een tocht van 20 kilometer tussen de vulkanen door. Er staat ongeveer 6 uur wandelen voor dus gingen wij uit van een uurtje of 7 a 8.

De complete tocht konden we niet lopen in verband met de vulkaan die 21 november nog is uitgebarsten. Erg jammer, maar ontzettend gaaf is wel dat we een actieve vulkaan van dichtbij konden bekijken!

We kregen op een papier een kaartje waarop stond wat je kon verwachten. In smileys werd uitgebeeld wat voor pad het was. Ook een paar erg moeie smileys stonden erop. En terecht!!! Wat een tocht! Maar wat een uitzicht! Sommige stukken waren erg stijl en vol met loszittende stenen waar je op uit kon glijden. Best te doen als je omhoog gaat, maar terug naar beneden is gewoon bijna niet te doen en ging soms dan ook zittend! (ghehehhh) Errug blij met m'n bergschoenen! Dat sowieso!
De foto's spreken voor zich,, niet te beschrijven, zo mooi dat het daar was.

Na de tocht (waar we uiteindelijk 6,5 uur over hebben gedaan) lieten we ons door de bus afzetten bij het Skydive centrum. Want Jaja!!.. We hadden een sprong geboekt!

Wat me bezielde bij het boeken weet ik nog steeds niet. Denk dat ik er op dat moment niet helemaal bij was met mn hoofd. Eenmaal in het skydive centrum had ik zo ontzettend veel spijt. Angstzweet alom, wilde echt absoluut niet meer maar hield me goed en zette door. Het was erg druk omdat het echt ongeveer de mooiste 'skydive' dag sinds tijden was. De zon scheen en het was zooo ontzettend helder! Dat hadden we op de bergen ook al kunnen zien. Super!
Door de drukte kregen we een wachttijd van bijna 3 uur. Verschrikkelijk was het. Een oneindig gevecht met mezelf. Ga ik wel of niet?! Heftig!

M'n echte ik heeft het gewonnen.

Ik ben in een pak gehesen, het vliegtuigje ingestapt, me laten vastbinden aan een vreemde kerel, gevlogen tot een hoogte van 3,5 kilometer en heb mezelf daar, met kerel en al, naar beneden laten storten!

Zoals ik als eerste tegen pap en mam aan de telefoon zei: Ik ging het eerste stuk met m'n kop recht naar beneden! En het ging zo hard!
Heb er geen woorden voor, wat een uitzicht en wat een overwinning.

Ik heb getekend voor 'Can cause serious injuries and even death'.

Nine Bakker, in eerste instantie een angsthaasje en controlefreak eersteklas, is uit een vliegtuig gesprongen! En ik ben zo trots op mezelf! En natuurlijk niet te vergeten m'n meisjes!

Klinkt misschien een beetje overdone maar de adrenaline, de angst, de enorme kick en het gevoel van de overwinning heeft me zoveel laten beseffen. Zo ontzettend trots op mezelf, zo dankbaar voor alles. De (zoveelste) eyeopener. Zoals mam al zei: 'Wat Nieuw Zeeland wel niet met je doet'.

Ik weet precies wat ik wil, waar ik voor sta en ik geniet! Maar dat is denk ik wel te zien aan de immense glimlach op iedere foto!


Veel Liefs! Xx

Ik ben al weer een tijdje aan de grond maar om eerlijk te zijn zweef ik nog steeds een beetje! Een beetje erg!

Voor iedereen die in is voor een beetje leedvermaak; hier een filmpje van mijn sprong:

http://www.youtube.com/watch?v=EyuPOq8UqPs&feature=youtu.be


  • 06 Januari 2013 - 09:19

    Paul:

    Omg nine, dat filmpje! AWESOMEEEEEEEE

  • 06 Januari 2013 - 09:48

    Alyssa:

    Hahahaha dat filmpje! Jou hoofd echt geniaal:p wel echt super tof van je dat je daar gedaan hebt! Ik zou het niet durven Haha.

    Nu snap ik ook waarom je die dag niet meer zult vergeten.
    Nou ook dit verhaal was weet heerlijk om te lezen! Kijk uit naar meer^^

    Helaas heb ik je zaterdag niet meer kunnen spreken door me werk:( hopelijk heb je snel weer een keer wifi dat we ff kunnen kletsen:)

    Love you xx

  • 06 Januari 2013 - 13:38

    Caroline:

    Wauw!!! Nine echt te gek joh!!! Enne respect!
    Super gaaf dat je dat gedaan hebt! Gaaf ook dat filmpje, kan je mooi nog heeeel vaak terug gaan zien hoe stoer je bent:)
    Mooie verhalen weer met dito foto's, erg leuk om je te volgen zo.
    X

  • 06 Januari 2013 - 16:35

    Opa:

    gezien de tijd die je daar nu bent heb je al veelbeleying gehad die buiten het normale liggen,sjappo

  • 06 Januari 2013 - 16:43

    Opa:

    hoi Nine meidje ik ben ook apetrots op jou en de manier waarop ji je belevingmet ons deeld dit hoorde er nog bij groetjes opa

  • 06 Januari 2013 - 16:52

    Oma Bakker:

    van je enge belevenissen? Evengoed vind ik je een kei en ben blij dat ik het niet van te voren wist!
    Uit mijn reaktie voor de skyp hebt je het zeker wel gemerkt! Ongelooflijk wat scitterend! Je hebt het wel ged
    gedaan, wat een gewaarwording niet waar?
    De rest schrijf ik op je hotmail, dan is het een beetje meer prive.
    Een dikke kus van je trotse Oma en Opa.
    Knuffel van Canou................doei!!!!!!!!!!!!!!!

  • 06 Januari 2013 - 16:52

    Oma Bakker:

    van je enge belevenissen? Evengoed vind ik je een kei en ben blij dat ik het niet van te voren wist!
    Uit mijn reaktie voor de skyp hebt je het zeker wel gemerkt! Ongelooflijk wat scitterend! Je hebt het wel ged
    gedaan, wat een gewaarwording niet waar?
    De rest schrijf ik op je hotmail, dan is het een beetje meer prive.
    Een dikke kus van je trotse Oma en Opa.
    Knuffel van Canou................doei!!!!!!!!!!!!!!!

  • 06 Januari 2013 - 20:45

    Rozemarijn:

    Super super super super super leuk om te lezen!
    You really do live the good life!!

    Love you! X

  • 06 Januari 2013 - 21:05

    Marian:

    Die Nine....
    Vind vliegen niet geweldig?
    Maar wel springen!!!!!!!!
    Wat supergaaf en wat hebben we genoten van je filmpje!
    Wel ...tig keer bekeken met z'n allen.
    Supertrots, dat heb jij maar gedurfd.
    Wat een belevenis.
    Wij genietten vanaf hier met je mee.
    Liefs,
    Arjen
    Marlon
    Sander
    Marian

  • 07 Januari 2013 - 16:33

    Michel:

    Nine Baumgartner.......................WOUW. Niet te geloven, sky-diven in Australië, wie had dat gedacht?

    liefs Michel en carolien
    xxx









  • 07 Januari 2013 - 20:28

    Manja:

    wow nine wat stoer van je . echt een gaaf filmpje . Ik zou dood gaan volgens mij , maar een prachtige belevenis denk ik

  • 07 Januari 2013 - 20:57

    Michiel:

    Super goed dat je de die skydive gedaan hebt, man dat filmpje is ook zo vet! Alles wat ik dacht over Nieuw Zeeland blijkt zo'n beetje waarheid. Over 3,5 jaar mag hopelijk dan eindelijk ik! Geniet nog maar enorm van die laatste paar maanden, maar zo te lezen komt dat helemaal goed!

    Cheers,
    Michiel

  • 09 Januari 2013 - 14:49

    Hermien:

    lieve Nine, bedankt weer voor je uitgebreide en mooi verwoorde reisverslag plus de begeleidende foto's
    we kunnen alleen maar in superlatieven reageren eigenlijk!! Stoer dat je die spectaculaire wandeling gedaan hebt en als klap op de vuurpijl het sky-diven, jullie halen er wel uit wat er in zit zeg, GEWELDIG!!!! en dat filmpje staat over 50 jaar nog garant voor een grote grijns :-)

    liefs Jan en Hermien

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nine

Actief sinds 27 Aug. 2013
Verslag gelezen: 713
Totaal aantal bezoekers 23161

Voorgaande reizen:

04 December 2012 - 01 Juni 2013

Mijn reis in Nieuw Zeeland!

18 April 2013 - 14 Mei 2013

Thailand

Landen bezocht: