Dikke kussen voor m'n 2e thuis! 'k ga je missen NZ - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Nine Bakker - WaarBenJij.nu Dikke kussen voor m'n 2e thuis! 'k ga je missen NZ - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Nine Bakker - WaarBenJij.nu

Dikke kussen voor m'n 2e thuis! 'k ga je missen NZ

Blijf op de hoogte en volg Nine

17 April 2013 | Nieuw Zeeland, Auckland

Vanuit Kaikoura hebben we onze weg omhoog gemaakt richting Auckland. De meeste steden die we onderweg tegenkwamen waren we al geweest dus bleven we bijvoorbeeld in Wellington daarom maar één nachtje. Vanuit Wellington pakten we de bus naar Taupo. Daar bleef Joëlle in het hostel, en ging ik voor 3 nachten naar Kathy! (een nicht van mama!)

Dit was echt helemaal leuk. Hadden elkaar vroeger wel een paar keer gezien, maar daar kon ik me eigenlijk niets meer van herinneren omdat ik heel jong was. Kathy woont in New Plymouth, dus pakte ik de bus vanaf Taupo daar naartoe. New Plymouth ligt aan de voet van Mount Taranaki (google! Enorme vulkaan!) en het was een hele heldere dag dus kon ik de berg mooi zien vanuit de bus.

Eenmaal aangekomen besloten we eerst maar eens uit te zoeken wat we wilden eten voor avondeten. Sinds ik min of meer vegetarisch eet sinds ik hier ben (het vlees is ontzettend duur!) besloten we biefstuk te eten!! Lekker!!!!!

Verder hebben we heel veel heel gezellig gekletst. Echt heel bijzonder om zo familie te ontmoeten aan de andere kant van de wereld. We hebben een mooie bergwandeling gemaakt op mount Taranaki, en zijn daarna naar het super mooie strand gegaan (zwart vulkanisch zand!). Zo gaaf, dat is zo bijzonder aan Nieuw Zeeland, dat je gewoon op dezelfde dag de berg op kan (en niet zomaar eentje!), en een half uurtje later op het strand kan liggen.

De 2e dag hadden we even een verwendagje! Zijn namelijk naar een mineraalpool gegaan waarvan de bron ontstaan is door de vulkaan. Daarna lekker aan het water lekker wat gegeten en wijntjes gedronken. ’s Middags zijn we helemaal rondom de berg gereden, en liet Kathy zien wat voor verschillende landschappen er allemaal zijn ontstaan door het uitbarsten van de vulkaan.

Helaas moesten we na 3 dagen alweer afscheid nemen. Heb beloofd dat ik zeker nog een keer op bezoek kom! Want Nieuw Zeeland heeft wel iets bijzonders bij mij achtergelaten.

Ondertussen ben ik nu met Joëlle en Tim in Auckland, en vliegen we morgenochtend om 06.15 naar Bangkok. Vanmorgen de laatste dingen uitgeprint voor de reis en de vouchers voor het geboekte hotel voor de eerste 2 nachten in Bangkok, en voor de 3 nachten in het hostel op Koh Phangan (voor tijdens de Fullmoonparty op 25 april!)

Loop de hele dag al met een heel raar gevoel rond. (Of nouja, om eerlijk te zijn eigenlijk al wel iets langer..)Ik kan het wel blijven zeggen; Het is zo DUBBEL! Ben eigenlijk nog lang niet klaar met Nieuw Zeeland, tegelijk heb ik heel veel zin in Thailand, en daarnaast al helemaal zin om iedereen thuis weer te zien! Hahah heel raar gevoel.

Joëlle en ik kunnen terugkijken op een geweldige tijd hier in Nieuw Zeeland! Het begon allemaal op een dronken avond in Harderwijk met ‘gebroken hartjes gelal’, en toen kwam daar; in de Boterlap; het impulsieve idee om naar Nieuw Zeeland te gaan. Voor we het wisten zaten we na een paar maanden heel hard werken in het vliegtuig, en maakten we ons bezopen idee werkelijkheid. Na 36 uur vliegen kwamen we aan in Auckland en liepen we daar een beetje verloren rond als echte backpackbroekies. ‘Eerst maar eventjes een burgertje halen bij de burgerking’: net zoals we dat deden met onze lieve klasgenootjes als we met de trein op Amersfoort kwamen vanuit Barneveld.

Weet nog zo goed dat we daar op 6 december zaten in die burgerking aan Queenstreet, ontzettend moe, dikke jetleg, beetje zenuwachtig, en ontzettend benieuwd naar wat de komende maanden zouden brengen!

En nu; bijna 5 maanden later zitten we in diezelfde burgerking een burgertje te eten. We hebben vanaf het noordelijkste puntje ‘Cape Reinga’ tot aan het zuidelijkste ‘Stewart island’ alles gezien wat we wilden zien, en alles gedaan wat we wilden doen. Onderweg hebben we heel veel mensen ontmoet/vrienden gemaakt die we nooit meer gaan vergeten (Joëlle zelfs haar lover!!). We hebben geld verdiend in Franz Josef (wat voelt als ons 2e thuis). Ook in geld uitgeven waren we heel goed, hahah. We zijn uit een vliegtuig gesprongen, hebben met dolfijnen gezwommen, tevergeefs gezocht naar walvissen, zijn de Waitomo Caves in geweest, hebben ons kiplekker gevoelt, en ook wel eens niet zo lekker ;), we zijn de gletsjer op geweest met een helikopter, hebben in een kooi op open water gekeken naar haaien, paardgereden, op de foto geweest met Chris Zegers, kiiiiiiiiiiiiiiiiilometers gelopen.
Verder hebben we heel hard gezongen, gedanst, gezopen, gemailt, geshopt, gewerkt, gemist, gegeten, gespuugd, geskyped, gelachen, gehuild, GENOTEN! Noem het maar op, niemand pakt ons dit meer af! We hebben elkaar ontzettend goed leren kennen, hebben elkaar eventjes losgelaten en waren daarna ook weer ontzettend blij om weer samen verder te reizen. Nergens hebben we spijt van gehad. Nieuw Zeeland is een geweldige ervaring voor ons geweest en heeft ons veel geleerd.

Vanaf morgenvroeg gaan we dit voortzetten in Thailand en het avontuur is de komende 3,5 week dan ook nog niet voorbij natuurlijk..
Toch vind ik het afscheid van dit speciale Nieuw Zeeland errug lastig , dus vandaar toch even een ode! Hahahah!
Het plan voor komende weken is:

*De 18e komen we aan op Bangkok en ontmoeten de dag erna Eva daar ook! Ons lieve vriendinnetje (die we hier hebben ontmoet) komt ons daar opzoeken en we doen dan ook Thailand samen reizen!
*Voor 24 april willen we een 2 dagen naar Chiang Mai zijn geweest, we pakken de nachttrein daar naartoe.
*Op 24 april komt Henrik, ons Duitse maatje, aan in Bangkok, en we pakken diezelfde dag het vliegtuig naar Surat Thani. Daar blijven we 1 nachtje slapen, en pakken we de dag erna de ferry naar het eiland Koh Phangan. ’s Avonds is daar namelijk een wereldberoemde Fullmoonparty! Die mogen we natuurlijk niet missen.
*Op 28 april pakken we de ferry vanaf daar naar het eiland Koh Samui, daar zoeken we de ouders van Joëlle op, want die zijn daar op vakantie op dit moment!
*Op 3 mei gaan we naar een ander eiland, Koh Tao. Lekker voor de zoveelste dag op een rij in het zonnetje op het strand liggen! Errugg..
*Op 8 mei gaan we terug naar het vaste land en pakken we de bus van Surat Thani naar Krabi. Hier beslissen we waarschijnlijk om ook langs te gaan bij Koh Phi Phi.
*Op 14 mei vliegen we terug naar Bangkok, en dezelfde dag pakken we het vliegtuig terug naar Amsterdam!

Het plan is om lekker overal rond te kijken, te shoppen, lekker te eten en op het strand te liggen met z’n 4tjes! Zin in!

Helaas is mijn VIP account op waarbenjij.nu verlopen, dus kan ik niet meer zoveel foto’s uploaden (zoals te zien is op mijn vorige verslag..) Echt heel jammer!

Het plan voor vanavond is om gezellig met z’n 3tjes wat te eten en daarna gaan we de kroeg in om te wachten tot het tijd is om naar het vliegveld te gaan rond een uurtje op 2. De tassen zijn ingepakt en staan klaar in het hostel. Daar hebben we vanavond geen kamer geboekt want dat heeft weinig zin!

Eerst vliegen we in ongeveer 3,5 uur naar Sydney, moeten daar anderhalf uur wachten op het volgende vliegtuig, en dan vliegen we in 10 uur naar Bangkok!

Op naar het nieuwe avontuur dus! Maar eerst nog even de traantjes wegslikken.

Ohhhh Nieuw Zeeland ik ga je zo erg missen!

Xx jouw Nine Bakker

• 17 April 2013 - 06:56

Alyssa:

Pff zo opgesomt is het idd een heel avontuur! Geniet nog flink in nz en zeker ook in thailand! En natuurlijk ook erg voorzichtig doen! Zie je snel lief xxx

• 17 April 2013 - 06:56

Joyce:

Een mooie samenvatting Nine. Veel plezier en geniet ze met je nieuw avontuur.

• 17 April 2013 - 07:17

Michel Gielen:

Dat is weer een mooi verhaal, klinkt echt vet! Raar idee dat je over een maand alweer thuis bent, alhoewel pa en ma dat vast niet erg zullen vinden haha.

• 17 April 2013 - 08:12

Paul:

En wederom een prachtig stuk schrijfwerk ;) Ben stiekem wel blij dat je over een maandje weer hier bent ;) Geniet er nog maar flink van! Xxx

• 22 April 2013 - 19:51

Rozemarijn:

Niemand pakt het idd meer van je af, dat is het geweldige!
    Ik ben zooo benieuwd naar alle foto's en ik ben nog benieuwder naar je (bruine) gezicht als je weer thuis komt op Schiphol, waar ik je die zelfde 5 maanden geleden heb achter gelaten samen met je pap en mam ;).

Tot de 14e de liefste Nine Bakker!
    Love X

• 25 April 2013 - 13:44

Michiel:

Bizar hoe snel de tijd gaat! Tof om te horen dat je er van genoten hebt, had eigenlijk ook niks anders verwacht ;).
    Veel plezier nog in het goedkope Thailand!

Gr Michiel