Bye Bye Franz <3 - Reisverslag uit Franz Josef, Nieuw Zeeland van Nine Bakker - WaarBenJij.nu Bye Bye Franz <3 - Reisverslag uit Franz Josef, Nieuw Zeeland van Nine Bakker - WaarBenJij.nu

Bye Bye Franz <3

Door: Nine Bakker

Blijf op de hoogte en volg Nine

02 Maart 2013 | Nieuw Zeeland, Franz Josef


Goeiemorgen!!

Net nog even met pap en mam geskyped, laatste spulletjes ingepakt en zit nu met m’n beste maatjes uit Franz Josef te internetten bij Full of Beans! Straks samen ontbijten, en dan gaan we rond 1 uur onze tassen in de mini-van van Kai doen, en vertrekken we met z’n 3e richting Wanaka!! Samen met Mister Hangover (Henrik.. zit nu tegenover me, na een zwaaaaaaaare avond..?!)

Zin in!!

Klaar met de 6 weken werken!!!!!!!

Ik heb het geweldig gehad hier in Franz.. Ontzettend leuke mensen ontmoet, heel hard gewerkt, lekker centjes verdient, en vooral hele leuke feestjes gehad. Het is zo’n klein stadje dat je eigenlijk binnen no-time iedereen kent! We lopen nu op straat als echte ‘locals’. Niet zo gek, want het stadje bestaat uit 1 lange straat, met 3 restaurants/bars (waarvan we er in 2 werkten), een supermarkt, een politiebureau, een paar hostels en 4 helicoptermaatschappijen. En dan nog onze berg met de gletsjer die er iedere dag weer anders uit zag.

Over die berg gesproken,, ik ben er samen met Henrik op geweest! Omdat we bij ‘The Landing’ werken mochten we gratis met een helicopter-tour mee over de bergen en de gletsjers heen.. Het was zoooooo super!! Eerst vlogen we vanaf Franz Josef over de Franz Josef Glacier heen, toen over de berg, richting Fox Glacier waardoor we ooooooveral om ons heen die enorme bergen konden zien (onder andere ook Mount Tasman en Mount Cook, de hoogste van Nieuw Zeeland!)! Onderweg hebben we nog een ‘snowlanding’ gemaakt waardoor we dus echt even in de sneeuw stonden! Heb ik toch nog een beetje winter meegemaakt net als jullie ;)

Ik was niet echt voorbereid, we waren namelijk onderweg naar de cocktails en bedachten toen dat het misschien wel mooi weer was om op zo’n vlucht te gaan. Voor ik het wist zat ik in de heli, met m’n slippertjes! Dus koude voetjes had ik daarboven wel, hahah! Piloot: ‘Met je slippers de gletsjer op, dat verzinnen alleen Hollanders’.

Ik ga het wel missen! Die mensen, die berg, die Glacier-guides met die mooie ogen waar je voor uit moet kijken,, onze club ‘Monsoon’, de two for one’s, Jugnight, die zure baas die na 6 weken nog steeds denkt dat ik Nain heet doordat m’n naam als de engelse 9 is gespeld, en vooral Hyung Soon m’n nieuwe vriendinnetje hier uit Zuid-Korea!

Ik kan niet wachten om weer verder te reizen!! Vorige week donderdag ben ik met Katherin, Helena en Henrik een dag naar Greymouth geweest. Greymouth is de eerstvolgende ‘grote’ stad vanaf hier naar het noorden en is ongeveer op 2 uur afstand rijden. Hier in Franz is alles zo super duur, en vooral wij als meiden waren toe aan nieuwe shampoo, zonnebrand, deo, nieuwe sokken en ondergoed.. Onderweg zagen we aan de ene kant de zee, en aan de andere kant de bergen naast ons met besneeuwde toppen. Echt bizar!! Waar zie je dat nou nog meer! Een dag ff weg uit het dorpje was super!!

Tot nu toe heb ik al zo’n geweldige tijd gehad, en heb zoveel over /van mezelf geleerd. Tegelijk kwam ik een quote tegen op een muur waar ik van onder de indruk was, en waarvan ik echt dacht: Dit is mijn motto! Met als detail de Nieuw Zeelandse ‘Fern’ was daar mijn tattoo- idee waar ik vol van overtuigd was dat ik die echt echt echt wilde! En voor ik het wist lag ik daar in Greymouth een uur op een tafel met als resultaat op mijn linkerschouderblad:

‘Life isn’t about waiting for the storm to pass, its about learning to dance in the rain’

Alles bij elkaar dus een geweldige tijd gehad hier in Franz, maar heb vooral ook heeeeel veel zin om weer verder te reizen, als ik al zag hoeveel ik kon genieten van een dagje naar Greymouth.
Nieuwe avonturen staan op me te wachten, en de eerst volgende stop is dus Wanaka vanmiddag!

Afscheid zal niet makkelijk zijn, en dan heb ik het natuurlijk vooral over Joëlle. Gelukkig hebben we alweer in de planning wanneer we elkaar weer zien, maar het blijft toch gek!

Tot snel!

Veel Liefs!
Xx

  • 02 Maart 2013 - 00:49

    Janke:

    Heerlijk meis, weer lekker op reis, bedankt voor je kaarten en prachtige kado, zal het met jouw gedachten dragen. Je motto, dat je nu met je meedraagt, is een eye-opener. Draag het met trots. Ik kan alleen maar zeggen dance, girl, dance !! Xx mama

  • 02 Maart 2013 - 01:56

    Joelle:

    Hmmm je hebt me aan het huilen gemaakt...
    Mis jouw en de anderen nu al!
    Tot snel!

  • 02 Maart 2013 - 06:45

    M. Van Galen:

    ha die Nine, ik dacht al ik hoor niets meer van haar uit Australië maar ik heb volgens mij een verslag gemist. Ja zelfs in Nederland kun je druk zijn zegt men... Je hebt er weer een bijzonder avontuur opzitten in Franz en wat een schitterende foto,s heb je weer gestuurd. Het wordt straks afkikken voor je meisje in het o zo mooie Nederland, maar daar moet je nog maar niet aan denken aan dat koude Ned.... ik zal ophouden. NAIN, mooie naam trouwens, geniet er nog maar goed van en geniet maar met volle teugen van allle mensen met de mooie ogen, want die hebben ze in Australië hoor!!!!!!
    P.S. gelukkig hadden ze geen langere tekst die zo mooi was, zat je rug helemaal onder.......

    groet, veel liefs NAIN en tot gauw xxxx Carolain en Maichel

  • 02 Maart 2013 - 11:04

    Paul:

    Aah wat een mooi verslag! En de tattoo blijft echt super vet! Hoop dat je nog veel meer van dit soort mooie ervaringen gaat op doen en kan niet wachten om alles te horen en de foto's/films te zien! Geniet er van! Nain kisses for you!!

  • 02 Maart 2013 - 12:31

    Roos En Mam:

    Die foto's, WOOOOOOOOOOOOOOOOUWWWW!!!!
    Op je slippers idd, heldin.
    Ik hou van jou verhalen :D zo geweldig!

    Vanavond komt Barend hier alle foto's van zijn reis laten zien dus ik ben al een beetje in de stemming nu ;)!
    KUSJES VOOR JOU M'N LIEFSTE!
    X & Groetjes vanuit de keuken van mam, ze is koekjes aan het bakken ;).
    (jij wou tenslotte ook alle basic dingen vanuit NL weten, de rest krijg je snel weer per mail!)

  • 02 Maart 2013 - 15:32

    Carl:

    Hola Neun,

    Wat een FAN-TAS-TISCH verhaal.Om jaloers op te worden.
    En wat vliegt de tijd. Nu al weer op een paar dagen na, al 3 maanden weg.
    Ik weet nog dat je zei dat je voor drie maanden weg ging naar NZ en kijk nu, het is gelukt and still traveling.
    Geniet van je vervolg reis en hopelijk met spannende, grappige, leuke en meeslepende adventures waarmee je ons met je verhalen kan verblijden.
    Muchos besos van ons.
    C&C.

  • 02 Maart 2013 - 20:33

    Joyce:

    Weer een mooi verslag en toffe foto's. En ja dan die tattoo......... Prachtige tekst, maar ehhhh. ;-)

    Geniet ze ben benieuwd naar je volgende avonturen.

  • 02 Maart 2013 - 22:26

    Willem, Lilian & Vivivian Q.:

    Hoi Nine,

    Berichtje uit Sardinie.

    We hebben fantastische tijd met O(Pa) en O(Ma).

    Gave tattoo en als de storm komt duurt hij zelden langer dan drie dagen, dus; "keep on dancing!".

    Liefs van ons,

    Willem, Lilian & Vivi Q.

  • 05 Maart 2013 - 20:33

    Michiel:

    Geweldig motto!!!! Keep it up!

  • 15 Maart 2013 - 15:42

    Marcus En Yolanda:

    Hoi nine,

    Wat heerlijk om je verhalen te lezen. We horen al steeds van alles van je ouders. Super gaaf om dit mee te maken, zeg! Prachtige tattoo! Schitterende tekst!

    Geniet lekker en liefs uit harderwijk!

    Marcus en Yolanda xxx

    Ps je ouders doen het ook fantastisch, als zij vertellen zie je hun ogen twinkelen en hun hart met liefde overstromen. Ze zijn zo trots op je!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nine

Actief sinds 27 Aug. 2013
Verslag gelezen: 769
Totaal aantal bezoekers 23152

Voorgaande reizen:

04 December 2012 - 01 Juni 2013

Mijn reis in Nieuw Zeeland!

18 April 2013 - 14 Mei 2013

Thailand

Landen bezocht: