Werken, werken, werken - Reisverslag uit Franz Josef, Nieuw Zeeland van Nine Bakker - WaarBenJij.nu Werken, werken, werken - Reisverslag uit Franz Josef, Nieuw Zeeland van Nine Bakker - WaarBenJij.nu

Werken, werken, werken

Door: Nine Bakker

Blijf op de hoogte en volg Nine

31 Januari 2013 | Nieuw Zeeland, Franz Josef


Nou het luie leventje is voorbij hoor! Ondertussen hebben we er al weer heel wat uurtjes bedienen opzitten, en onze eerste loon is binnen! Het baantje is wel leuk, maar wat een verschil met Nederland..
Als er 1 bord leeg is moet je die weghalen, ook als de ander nog aan het eten is, beetje een 'wokrestaurant' gevoel krijg ik erbij. Aan klantenbinding doen ze echt helemaal niks! Een praatje met de mensen op het terras is niet de bedoeling. Daar kwam ik op de eerste dag al achter toen ik volgens de baas te lang stond te kletsen bij een grote groep Nederlanders. Kreeg gelijk op m'n kop! Dezelfde dag kreeg ik ook op m'n flikker omdat ik met een van m'n collega's stond te kletsen.. (terwijl ik glazen aan het poleren was, en er verder geen gasten waren!) M'n collega's zijn wel oké, sommigen zijn echt feestbeesten, anderen zijn maar saaie mutsen. Wat dat betreft eigenlijk maar een saaie bedoeling daar. Maargoed, niets overtreft de tijd bij El Gitano natuurlijk! De tijd gaat gelukkig hard, we hebben er al anderhalve week werk opzitten!

Over 4,5 week vertrek ik richting Wanaka. Heb samen met Joëlle besloten dat we ieder even een tijdje op eigen houtje reizen. Geen zorgen! Geen ruzie! Gewoon 'Even zelf'. Het eerste stukje doe ik samen met Henrik totdat we in Milford Sound zijn. Daar doen we samen de 'Kepler Track' (Zie Google!) en vanaf daar vertrekt Henrik naar Auckland om vervolgens 2 weken met z'n ouders en zus rond te trekken in Nieuw Zeeland. Vanaf 13 maart sta ik er dus helemaal even alleen voor! Ga dan zelf richting het zuidelijkste puntje, studentenstad Dunedin, oostkust omhoog richting Christchurch, Kaikoura, ik zie het allemaal wel! Of ik dat via de KiwiExperience of Nakedbus ga doen dat weet ik nog niet. Ben benieuwd hoe dat gaat worden. Even een klein zelftestje voor een paar weken. Heb er ontzettend veel zin in!
Ondertussen heb ik contact gehad met Kathy, een nicht van mama. daar ga ik waarschijnlijk aan het eind van m'n 'alleenige reis' naartoe en daar ontmoet ik Joëlle dan ook weer. Vanaf daar doen we de laatste lootjes samen weer terug omhoog richting Auckland, gaan we daar mijn verjaardag vieren samen met Henrik, en vliegen we op 18 april richting Bangkok voor een maandje Thailand!

Maar daar zijn we voorlopig nog lang niet gelukkig! Want wat is het hier in Franz Josef geweldig! Gisteren zouden we met z'n 4e een wandeling gaan doen, de 'Alex Knob' op. Dit is een berg naast de gletsjer. Uiteindelijk ging ik samen met Henrik want Joëlle voelde zich niet zo lekker. We begonnen om kwart voor 9 's morgens en waren 9 uur later weer terug bij het hostel! Wat een wandeling! We zijn van 0 naar 1304 meter gestegen, dwars door het regenwoud heen. Een pad was er soms niet echt duidelijk, het was meer klimmen over hoge rotsen en takken. Het laatste stuk was vooral ook echt heel mooi omdat we boven de boomgrens liepen . De helicopters die richting de gletsjer vliegen, vlogen onder ons door. Wel erg warm! Het was 27 graden en ik had m'n witte shirtje met al die watervastestift tekstjes aan.. Nou watervast waren de stiften niet echt blijkt nu! Dommmmmm.. Maar geeft niet. De uitgelopen tekstjes zien er ook best leuk uit.
De klim was soms een beetje afzien maar het uitzicht vanaf boven op de berg was super! Ik zal wat foto's uploaden!

Xx


  • 31 Januari 2013 - 08:42

    Rozemarijn:

    Mn stoere, sexy, knappe, leuke en altijd lachende bikkel!!!
    Werkse moppie, you can do it!
    Lots of love xxxxxxxxc

  • 31 Januari 2013 - 11:03

    Hermien:

    dus Nw Zeeland heeft ook wel negatieve zaken zoals een heel andere werksfeer, heel goed - zo leer je NL (en Carl...) nog meer waarderen! Prachtige foto's weer en 1300 m hoogteverschil lopen is wel heel erg veel weten we hier uit ervaring, pfff knap van jullie! beterschap voor Joelle en groeten aan Heinrich :-)

  • 31 Januari 2013 - 12:33

    Opa:

    hoi Nine net weer je verhaal gelezen het is fijn om tehoren hoe
    goed of jij de onaardige beleving relativeerd heel knap
    geweldig die bergtocht van 0 naar 1300 daar deden wij ruim 6 uur
    over bedenk net dat het ongeveer op het zelfde neer komt
    fijn dat je het met elkaar goed kunt vinden
    je hebt nog wel een hele trip voor de boeg,ik zie uit naar je
    volgend verhaal blijf genieten hoor groet van mij Opa

  • 31 Januari 2013 - 12:55

    Oma:

    Hallo Liefie,Opa riep mij net dat er weer een geweldige mail van je is!Ik heb hem sumier gelezen, maar om het goed tot me door te later dringen en meebeleven, ga ik er vanavond echt voor zitten hoor! En dan op je hotmail,oke? We gaan zo uit met de vriendinnenclub en vanavond ........waar gaan we dan naar toe? Houd je vast...Opa en ik gaan naar het theater hier.Want.... The Duch swing college geeft een uitvoering en dat heeft zulke geweldige herinneringen voor ons. Na de oorlog gaven ze overal concerten en als ik het goed heb, kwamen ze in i950 in Almelo en gaven eerst een concert en later in de fooyer DANSEN!
    Hermien zorgt voor de kaartjes, want die werkt als vrijwiller bij het theater, net zoals Papa zo nu en dan.
    Vanavond hoor je dus hoe het geweest is.,oke?
    Dikke kus , be care!!!!!! Oma ===



    O

  • 31 Januari 2013 - 15:20

    Carl:

    Hola Nine,

    Wat een gezelligheid.
    En wat leuk dat El Gitano toch niet vergeten wordt, ja dat was ook een hele leuke tijd.
    Hopelijk is de beloning ruim voldoend en kun je daar straks weer mee verder.
    Ik heb idd. de ' Kepler Track' gegoogeld en wat lijkt me dat een geweldige track.
    Ga je de volledige 60 km doen?
    Ach ja, natuurlijk je heb de tijd en ook je nieuwe wandelschoenen niet voor niets mee genomen, ha ha.
    Niet te ver vooruit kijken en tussen de werkuren heel veel genieten.
    Muchos besos.

  • 01 Februari 2013 - 09:35

    Alyssa :

    Lieff wat geweldig wat je weer hebt gedaan en gaat doen. Erg fijn dat jullie ook een baan hebben gevonden! Kunnen jullie straks weer relaxed verder reizen:) prachtige foto's zitten er weer.tussen. Kan niet wachten tot half mei <3333

  • 06 Februari 2013 - 19:27

    Els:

    Hoi Nine,
    Schitterend geformuleerde verhalen over dat prachtige land en navenante ervaringen! Leuk dat je nu in de horeca werkt, maar het eten voor viervoeters klaarmaken en serveren is vast véél leuker!
    Ik wens je nog heel veel onvergetelijke avonturen toe; zo veel als mogelijk genieten van de beschikbare tijd en met een rechte rug je reis alleen vervolgen; je kunt het; kracht zit in jezelf; je hoeft het alleen maar "aan te spreken".
    Een oprecht meelevende groet van Els

  • 10 Februari 2013 - 10:26

    Buurman Alfred:

    Hi Nine,

    Schitterend hoor daar! Geniet er nog maar even van. Voor dat je het weet zit je weer hier in de kou :-(

    Groeten van de buren.

  • 01 Maart 2013 - 21:53

    Ingrid Mellink:

    Nine wat is het toch heerlijk om te horen dat het zo goed met je gaat. Ik begrijp dat je ondanks de vreselijke grote afstand super veel contact hebt met je ouders. Lang leve skype en whats app.
    Moedig dat je zoveel zelstandig doet, diep respect meid!!
    Geniet nog even want voor je het weet is het voorbij.
    De foto's zijn prachtig.
    Knuffels van ons alle 4 xx ingrid

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nine

Actief sinds 27 Aug. 2013
Verslag gelezen: 591
Totaal aantal bezoekers 23157

Voorgaande reizen:

04 December 2012 - 01 Juni 2013

Mijn reis in Nieuw Zeeland!

18 April 2013 - 14 Mei 2013

Thailand

Landen bezocht: