Waitomo, Rotorua en Gisborne - Reisverslag uit Waitomo Caves, Nieuw Zeeland van Nine Bakker - WaarBenJij.nu Waitomo, Rotorua en Gisborne - Reisverslag uit Waitomo Caves, Nieuw Zeeland van Nine Bakker - WaarBenJij.nu

Waitomo, Rotorua en Gisborne

Door: Nine Bakker

Blijf op de hoogte en volg Nine

06 Januari 2013 | Nieuw Zeeland, Waitomo Caves

Tijd voor een nieuw verslag want de laatste was op 21 december! De tijd gaat echt hard..

's Middags hebben we op Hot Water Beach 2 gezellige kerels gevonden waar we nog even mee naar het strand waren geweest. Selcuk de Turkse Duitser (reist met eigen vervoer) en Hendrik, ook een Duitser (reist met de kiwi).
De dag erna vertrokken we naar Waitomo, waar we gingen blackwaterraften! Waitomo staat bekend om de grotten en de grote hoeveelheden gloeiwormen die aan het 'plafond' hangen. Er stroomt water door de grotten waar je op kan 'blackwaterraften'. Joe en ik dus met onze billen in een bandje de grotten in. (natuurlijk met gids) Best eng! Want het was super donker en we hadden alleen een lampje op ons hoofd! Onderweg moesten we van de gidsen af en toe ons lampje uit doen en dan zagen we duizenden lichtjes boven ons! Magisch..
Leuk detail voor dit angsthaasje: onderweg waren meters hoge watervallen waarvan je achterstevoren af moest springen met je bandje om verder te kunnen. We voelden onszelf als helden!

De dag erna door naar Rotorua. Rotorua staat bekend om de rotte eieren lucht die er hangt door de geisers die daar zijn. Nou, na 2 dagen waren we er nog niet aan gewend! Gatsie..
Op aanraden van Selcuk (de Turkse Duitser) gingen we naar een hostel genaamd 'Blarneys Rock'. Super gezellig en klein hostel! De hele dag gratis Wifi, een gezellige woonkamer, grote keuken en goedkoop kleren wassen.
We sliepen in een 10 persoonskamer met 2 Zweden, een Belg, een Nederlander, een Franse en onze Turkse Duitser. Na aankomst zijn we gelijk met de buschauffeur meegegaan naar de 'Sheepshow'. Een show waar ze schapenrassen presenteren en demonstreren hoe snel je schapen kunt scheren. Hilarisch. Echt iets voor ons; je bent een echte paraveterinair of je bent het niet!
De dag erna was er een aanbieding voor het wildwaterraften; 2 voor de prijs van 1. Ik besloot een dagje te niksen en Joelle is toen met Selcuk gegaan. Later bleek dat bijna alle roommates gingen!
Ik wilde graag de geisers zien en Hendrik had hetzelfde plan. 30 meter hoog kwamen ze!! Super gaaf om te zien! 's Middags kwamen we Eva tegen in de Mac Donalds. Eva hadden we al eerder ontmoet in Paihia dus het was erg leuk om elkaar weer te zien! Helaas konden we geen kerst vieren met Eva en Hendrik want er mochten geen buitenstaanders 'Blarneys Rock' in. Kerstdiner was desalniettemin super!! Met z'n alle onder leiding van de Turkse Duitser hebben we een feestmaal in elkaar gezet, voelde al snel als familie!

Vanaf Rotorua pakten we na 2 dagen de Nakedbus (goedkope busmaatschappij) naar Gisborne! Na lang zoeken had ik daar een goedkoop hostel gevonden die nog 3 plekjes had voor Joe, Eef en mij. Nou, we kwamen er ook achter waarom die zo goedkoop was! We verbleven in een krotje achter in iemands tuin. Koude douche, overal katten en schreeuwende kinderen. Gelukkig was het maar voor 1 nachtje want de dag erna gingen we naar Rhythm and Vines!

Voor mij een soort welverdiende Lowlands 2.0! Wat een feestje was dat! In ons minitentje van de Aldi kamperen tussen de zatte kiwi's! 2 dagen voor het festival begon waren we al op de camping aan het partyen in de 'Soundshell'. Daar kwamen we er ook achter dat Jagermeister sponsor is van R&V. Althans.. Vooral ik met m'n sterke maag liep de volgende ochtend natuurlijk weer tegen het feit aan dat Jagermeister iets anders is als een biertje. Maargoed.. Spugen gaat best makkelijk op gore dixies dus was het ook zo weer kwijt! Ghehehhh
We hadden bijna al onze roommates uit 'Blarneys Rock' overgehaald om ook naar het festival te komen maar de meesten hadden geen geld ervoor. Allemaal ingeschreven als vrijwilliger en wat bleek: Allemaal kregen ze er een baantje (van ongeveer 3 uur per dag) dus het werd een ware 'hereniging van onze familie'.
De muziek was episch, oud&nieuw was geweldig,, kortom: Dit was al die centjes 3dubbel waard!

Nog een paar daagjes 'Gizzy' hadden we eraan vastgeplakt om bij te komen. Voor we terug bij het hostel waren hadden we de volgende activiteit onderweg alweer geboekt: De dag erna zouden we gaan Cage Diven met haaien! Zo gezegd zo gedaan, de volgende ochtend zaten we om kwart voor 8 met nog steeds een halve kater in de auto richting het bootje. Met recht boot'JE met een enorme kooi erop. Onderweg naar open water kwamen we een grote groep jagende dolfijnen tegen. Wat weer een mazzel,, Echt een kadootje..
Het varen ging erg goed, we hesen ons in wetsuits en kregen instructies om vooral niet je arm door de kooi te steken, vervolgens kregen we alle littekens te zien van wat er gebeurd als je dat wel doet. Eenmaal op de juiste plek in een stroming ging het anker uit en werden de vissenkoppen over boort gegooid. Ook kwam er een grote zeef tevoorschijn waar rotte vis in werd gegooid. Enorme golven, de geur, de kater, en dat in combinatie met zeeziekte maakten het mij niet makkelijk. Eva had er ook last van! Verder wijd ik daar niet teveel over uit, 1 spuugverhaaltje per reisverslag is genoeg.
Binnen een paar minuten waren daar onze grote vrienden. Joe hing al in de kooi, ik sprong er even later bij in. Eenmaal in de kooi kregen we zo'n zuurstof slang voor onder water zodat we onder water konden ademen. Het was SUPER!! Wat een enorme haaien, en zo dichtbij! Ze kwamen constant bij ons kijken, even tegen de kooi aan duwen, onder ons cirkelen. Uiteindelijk zwommen er 5 joekels rond de boot. Wat een ervaring!!! Lijkbleek, leeg en vooral erg voldaan gingen we na een paar uurtjes weer terug. GENOTEN! Maar wat was ik blij om weer op het vaste land te staan.

Eenmaal terug in het hostel van ons kattenvrouwtje zijn we gaan liggen en hebben we uuuuuuuuren geslapen. Eva en ik aan de ORS en water. 's Avonds geprobeerd Chicken Tonight te eten. Dag erna waren we allebei nog niet te genieten, zagen nog steeds groen en Eva had zelfs last van 'bootschommelingen' in haar slaap. Maar oh oh oh.. WAT WAS HET HET WAARD!!

Wat we de dagen daana hebben gedaan verdiend een eigen verslag.. Vergeet dus vooral niet de volgende ook te lezen als daar nog tijd voor is! Liefs!!

Xx

• 06 Januari 2013 - 09:35

Alyssa:

Jeetje wat een dingen heb je weet meegemaakt en gedaan zeg! Klinkt allemaal echt super!
    Enorm gaaf wat je er allemaal kunt doen. Volgens mij vervelen jullie je nog niet haha.

Ik ga je volgende verslag lezen!

Love you xx

• 06 Januari 2013 - 15:08

O En O Bakker:

schrijf je de rest prive in je hotmail, oke.? ++ ons

• 07 Januari 2013 - 16:26

Michel:

Nou mevrouw Bakker wat maak jij een hoop mee zeg, met een bandje raften, schapenscheren en haaien rond het bootje en natuurlijk je spuugverhalen. ik vindt het allemaal schitterend wat je aan het doen bent, je komt als een ander persoon terug denk ik, eentje die in ieder geval nergens bang voor is. Is er nog wel wat over om iets leuks te doen, voor mijn gevoel heb je alles al gehad? Nine het ga je goed en op naar je volgende verhaaltje........ groet xx Michel