Hot Water Beach - Reisverslag uit Hot Water Beach, Nieuw Zeeland van Nine Bakker - WaarBenJij.nu Hot Water Beach - Reisverslag uit Hot Water Beach, Nieuw Zeeland van Nine Bakker - WaarBenJij.nu

Hot Water Beach

Door: Nine Bakker

Blijf op de hoogte en volg Nine

21 December 2012 | Nieuw Zeeland, Hot Water Beach

We dachten dat Bay of Islands al een paradijs was, maar hier in 'Hot Water Beach' is het misschien nog wel mooier.

Ons Bay of Islands avontuur hebben we afgesloten met een tripje naar Cape Reinga. Zoals ik in m'n vorige verslag al schreef: het noordelijkste puntje van NZ. Het was die dag een beetje mistig en bewolkt (dat is het hier de laatste dagen wel vaker i.v.m. de cycloon op de Fiji-eilanden) en dat maakte die plek extra magisch. Na het bekijken van de bekende vuurtoren en het schieten van de kiekjes begon onze bus weer aan te terugweg over NINETY MILE BEACH!! Met de bus over dat superlange strand, dat was echt gaaf!

De busreis van Paihia naar Auckland was niet zo fijn want ik werd hartstikke wagenziek. Na 4 uur bochtjes draaien kwamen we daar aan en hebben we ingecheckt bij Nomads. Daarna met z'n tweetjes uit eten geweest want we waren die dag precies 2 weken onderweg! Kwamen in een Italiaans eetcafeetje terecht, heel lekker gegeten!

De busrit van de volgende dag van Auckland naar Hot Water Beach ging beter. De accommodatie is echt tof! Er staan een soort backpackers-lodges op een park, een paar minuutjes lopen naar het strand. In zo'n lodge zijn 2 kamers voor 7 personen, een gezamelijke keuken en een badkamer met 2 douches en 2 wc's.
's Middags kon je er voor kiezen om te gaan kajakken langs de kust naar 'Cathedral Cove'. Wij gingen mee met de bus- chauffeur, die bracht ons gratis met de bus naar de Cove en daar konden we dan een beetje rondkijken, zwemmen en bruin worden. Terug op het park hebben we wat gegeten, schepjes gehuurd met onze nieuwe vrienden (een Ier, een Schot en een Brit) en zijn we naar het strand gegaan.

Het heet niet voor niets Hot Water Beach natuurlijk! Als je op het strand een gat graaft komt er heet water omhoog. Wel 60 graden! Als je dan het gat zo graaft dat het zeewater er een beetje mee mengt heb je je eigen hottub waar je in kunt zitten. Daar hebben we een tijdje biertjes gedronken. De kerels waren het al na een paar uur zat, en toen zijn wij gebleven voor de zonsondergang. 's Avonds tot laat op het terras blijven hangen, al die geluiden uit het bos en de vallende sterren.. Zo mooi!

De dag erna zou de bus alweer verder gaan naar Waitomo, maar wij hadden besloten om nog wat langer hier te blijven. Later bleek dat iedereen de dag erna verder zou gaan, dus nu hebben we al 2 dagen de hele 14 persoons lodge met z'n 2e!! Heeeeeerlijk wat een luxe!

Wasje gedaan, alles uitgebreid overal opgehangen (scheelt weer kosten voor de droger), beetje bedhangen tijdens de regen, mooie boys kijken op het strand tijdens het zonnetje en vooral vroeg slapen nu het kan!

Vanmiddag komt de volgende kiwibus aan en zal onze lodge weer volstromen met nieuwe knotsgekke backpackers! Nieuwe vrienden maken, misschien vanmiddag nog even mee met het gratis ritje 'Cathedral Cove'. We zien het wel!
Morgen weer met die bus mee naar Waitomo, daar blijven we 1 nachtje en gaan dan door naar Rotorua. Daar vieren we kerst, en de dag na kerst vertrekken we met de 'Nakedbus' (lokale bus) naar Gisborne!
Daar gaan we namelijk naar: RHYTHM AND VINES!!!!!! Een 5 daags festival rond oud&nieuw. De tickets zijn binnen, alleen nog even een printer vinden en we kunnen ernaartoe! We gaan samen met Thomas uit Oostenrijk en Eva uit Noordwijk, en we hebben er heeeeeeul veel zin in!

Xx

• 21 December 2012 - 07:44

Joyce:

Wat weer een leuk en uitgebreid verhaal. Gisteravond stuurde je moeder me nog een prachtige foto van je. Jij zittend langs het water. Take care!

• 21 December 2012 - 08:12

Britta:

Wat een leuk en uitgebreid verhaal weer. Klinkt allemaal geweldig. En geweldige foto's.

Heel veel plezier met het enorme oud & nieuw feest. Geniet ervan.

Liefs xxx

• 21 December 2012 - 09:57

Alyssa:

Lieff, wat klinkt het weer heerlijk allemaal!! Mooie foto's zeg! Vooral die van hot water beach.
    Klinkt echt heel apart met dat hete water :O

Zo te horen hebben jullie het echt nog prima naar jullie zin!! Echt super veel plezier bij het 5 daagse festival^^ Goed van genieten en jullie zijn de eerste die het nieuwe jaar in gaan hea.

Geniet lekker van de rust die je nu nog hebt voordat de volgende kiwibus er is, haha.
    Ook erg gezellig dat jullie wel steeds andere mensen tegen komen en mee rond hangen=)

hou van je xx

• 21 December 2012 - 14:17

Rozemarijn:

VEEL PLEZIER TIJDENS RHYTHM AND VINES!!!
    Hahhah Knife Party zie ik op de line up staan, vet ;).

Maar eerst genieten van de kerst in 't warme verre weg.
    Love X

• 21 December 2012 - 17:44

Paul:

Tuurlijk, Hot Tubben ;) Ga je kerstballen in een palmboom hangen en een foto maken? Lijkt me wel tof ;)

Have fun baby!
    Xxxxx

• 22 December 2012 - 19:26

Ha die Nine,

We hebben je kaart ontvangen!
    Leuk zeg op ons nieuwe adres.
    Wat klinkt het allemaal super.
    We gaan je fotoos sturen hoor, moeten ze alleen nog even maken.
    Vanmiddag even bij ons mooie nieuwe nichtje Phileine geweest.
    Het is me een schatje. Gelukkig ging het met Laura ook al weer beter.
    Veel plezier, klinkt goed wat je de komende dagen allemaal weer mee gaat maken.
    Dikke kus van ons allemaal.
    Marian

• 24 December 2012 - 09:23

Martin:

Hoi Nine,
    volgens mij vind je het helemaal niet leuk daar........... hahhaah. Ik denk dat je ouders stiekem langs komen, want ze gaan de 27e naar Berlijn (zeggen ze) en ze komen 30 januari pas terug :-) :-) Ik denk dat ze die Kiwi-boys willen zien.............

groetjes Martin

• 29 December 2012 - 14:47

Wiek Russchen:

Lieve Nine,

Wat een prachtig verhaal brengt een heleboel goede herrinneringen naar boven,omdat op die plaatsen ook mijn voetstappen liggen.Veel succes verder en geniet er van.Tot later....................

Veel liefs tante Wiek

• 30 December 2012 - 14:10

Hans & Linda:

Hallo Nine,
    Fantastische reisbelevenissen. Zo te horen is het er echt zo paradijslijk als men erover vertelt.
    Na China nog een ongelooflijke belevenis rijker en is de wereld weer een beetje kleiner geworden. Fantastisch dat je het doet. Nog vele avonturen in het land van de hobbits en nog een behouden reis.
    Vele groeten vanuit een druilerig,nat en koud Belgïe.
    Groeten. Hans,Linda en Ian.

• 31 December 2012 - 18:31

Joyce:

Happy new year

• 05 Januari 2013 - 21:39

Ha die Nine,

Wat zien wij nu(en vertelt Marlon) heb je gesprongen?
    Vond je het nog niet genoeg avontuur!!!!!!!!
    Jeetje mina wat geweldig!
    Kijken uit naar je verslag, zijn wel heel benieuwd hoe het was.
    Is verder alles goed met je?

• 05 Januari 2013 - 21:43

Sorry!
    Per ongeluk op enter gedrukt.
    We hopen dat alles goed met je is!
    Dike kus van ons allemaal
    Marian