Bay of Islands! - Reisverslag uit Paihia, Nieuw Zeeland van Nine Bakker - WaarBenJij.nu Bay of Islands! - Reisverslag uit Paihia, Nieuw Zeeland van Nine Bakker - WaarBenJij.nu

Bay of Islands!

Door: Nine Bakker

Blijf op de hoogte en volg Nine

15 December 2012 | Nieuw Zeeland, Paihia

Waaauw wat is het hier mooi!!

We zitten in Paihia, aan het strand in een hostel genaamd Pipi Patch, aan het strand. Ook hebben we een zwembad en een Jacuzzi.. En een balkon met uitzicht op tropische bomen en heuvels, super mooi!
We slapen op een 8 persoonskamer met een Duitser, een Australische, 2 Engelse meiden, een Braziliaan en een nieuwe dude die nu net binnen komt lopen. Erg knus!! Eigen badkamer, dat is wel lekker, hoeven we niet de gang op om te douchen!

Donderdag zijn we vertrokken vanuit Auckland naar Paihia, een klein en heel gezellig plaatsje aan de zee! Toen we aankwamen na 4 uur rijden hebben we onze tassen in de kamer gelegd en zijn we aan de tocht naar de Haruru Falls. Deze tocht liep een deel door het tropische bos en een stuk door de Mangrove. Zie foto's!!!
's Avonds feestje in de Pipi bar, bomvol met gekke kiwi's op de tafels. Leuk detail: Onze maatjes uit Engeland waren er ook nog! Zouden eigenlijk die dag vertrekken maar besloten nog even te blijven. Errrrrug gezellig.

Vrijdag hebben we een boottocht gemaakt opzoek naar Dolfijnen. Van tevoren voor de zekerheid een reispilletje genomen, en blij toe want we gingen hele stukken over open zee! Niet normaal wat een golven!! Meters hoog! Soms voelde het alsof we met het (best kleine) bootje meters in een vrije val zaten.. Niks voor mij, maaaaaaar, binnen een uur hadden we al een groep van ongeveer 40 dolfijnen voor/naast/onder ons! Tuimelaars. Ze waren erg nieuwsgierig, kwamen dicht bij de boot, we mochten voorop onder de railing gaan liggen en dan gingen de dolfijnen op hun zij onder ons zwemmen, keken ons recht aan en maakten allerlei geluidjes naar ons. Wat een ervaring! Kippenvel!

Bij deze groep zijn we ongeveer 3 kwartier gebleven, en toen opzoek naar een andere groep om mee te zwemmen!! Met deze mocht dat niet omdat er een baby bij was, ook erg leuk om te zien.
Na een half uurtje vonden we een groep van 5 dolfijnen. Tieners die wel zin hadden in een spelletje. Wij in onze flippers en snorkels op, en op het teken van de dolfijnenmevrouw mochten we erin.
Eenmaal in het water moesten we als een gek achter ze aan gaan zwemmen, makkelijker gezegd dan gedaan! Die gaan snel!
In het water hadden we ongeveer 2 meter zicht, het water was daar erg troebel, en de golven waren hartstikke hoog!! Het idee dat er ook witte haaien in zwemmen maakte me wel even een beetje paniekerig.
Het duurde niet lang of we waren de dolfies kwijt, blijkbaar hadden ze toch niet zo'n zin om bij ons te komen kijken. Wij weer snel terug naar de boot en weer achter ze aan om een 2e duik te wagen. Toen we weer bij ze waren hadden ze besloten om te gaan slapen. Ze zwommen heel rustig en hingen zo een beetje aan de oppervlakte. Zo konden we ze erg goed zien, maar nu mochten we er natuurlijk niet meer in. Ook niet erg! Het was echt een super ervaring!!

Verder hebben we gisteren en vandaag heerlijk aan het strand gelegen, lekker geluncht. 'S avonds met gezellige mensen (hele dure!!!) biertjes gedronken op het strand. Heel veel vallende sterren gezien! Of dat door dat gat in de atmosfeer komt, of de ozonlaag, geen idee!!! Maar het was super! Eentje ging over ons hele gezichtsveld zeg maar. Duurde wel 10 seconden dat we 'm konden volgen! Zo cool!!
Morgen gaan we om 7 uur op de bus richting Cape Reinga. Het noordelijkste puntje van NZ. Hier komen de 2 zeeen bij elkaar, schijnt erg spectaculair te zijn! Ook gaan we een stuk met de bus over de Ninety Mile Beach. We zijn benieuwd! Aan het eind van de dag komen we weer aan in Paihia, blijven daar nog 2 nachtjes en gaan dinsdag weer terug richting Auckland. Vanaf daar pakken we dan weer de bus richting Hot Water Beach. Maar dat is nog erg ver weg! We doen alles per dag, doen precies alles waar we op dat moment zin in hebben. Heerlijk! En we zijn nog niet eens anderhalve week onderweg!

Veel Liefs vanuit Paihia!!

• 15 December 2012 - 11:48

Alyssa:

Wauw wat klinkt dat allemaal ontzettend gaaf zeg!! Echt bijzonder om te lezen wat je allemaal mee maakt daar en vooral wat je ziet!!

Klinkt echt als een bijzondere ervaring(en) wat jullie daar allemaal op doen. Als ik dit zo allemaal hoor had ik wel mee in je backpack willen gaan, haha. Past toch niet xD

Je bent inderdaad pas net weg en je hebt al zoveel gezien en gedaan! Ken je na gaan wat je straks allemaal gedaan hebt als je weer thuis bent. Dan ben je gewoon een half jaar weggeweest en miljoenen ervaringen en verhalen te vertellen. Kan niet wachten om al je verhalen te horen lief!!

Ik kijk uit naar je volgende blog. Vind het stiekem wel heerlijk om zo op de hoogte te blijven van waar je benten wat je doet nso. Zo ben je toch nog een beetje bij ons <333

Hou van je en heel veel plezier xx

• 15 December 2012 - 11:57

Michel:

Hi Nine,

go wat is Australië moooi zeg (ha ha)....... Jeetje jij hebt al meer op je vakantie gedaan als wat ik doe in 54 jaar vakantie. Leuk dat je beschrijft wat je allemaal aan het doen bent en dan krijg je inderdaad een beeld om jaloers op te worden zeg.
    Wat een ervaring om met de dolfies te zwemmen, het enige wat ik vroeger gedaan is met een badeendje in het water gezeten!
    Trouwens leuke foto's, nou hou ons op de hoogte en inderdaad ik heb je bericht weer gelezen,

xx Michel

• 15 December 2012 - 13:53

Caroline:

Hey Nine,

Te gek joh! Wat maak je mooie dingen mee! Wij zijn erg jaloers, vanuit het druilerige nederland ;)
    Super leuk om te lezen allemaal en leuke foto's!
    En zwemmen met dolfijnen...echt bijzonder!
    Enjoy!
    Liefs

• 15 December 2012 - 18:58

Natasja:

aaaaahhhh wat super fijn dat je tijd vrijmaakt voor ons achterblijvertjes!!! zo genieten wij ook haha hoe is het met je gezicht...alles weer normaal?? super dat je al leuke mensen hebt leren kennen! wat een avontuur he wauw...ik wacht maar op een ding ...hahhaaha maar neem je tijd voel je niet gehaast ofzo...en vooral genieten maar als het zover is .. VEEL FOTO'S !!!! jahoe

• 15 December 2012 - 21:27

O & O:

hoi Nine eindelijk gevomden waar de fout lag,intussen heb je al het en en ander
    beleeft en meegemaakt,terwijl je eigenlijk nog maar net daar bent,fij dat je ales
    zo goed verwoord zodat we het allemaal mee kunnen beleven
    oma gaat nu haar zegje doen dus ik stop,knuffel van mij

• 15 December 2012 - 22:08

Opa En Oma:

Hallo lieve Nine, We hebben vanavond met bewondering naar je foto,s en mail
    gelezen, wat geweldig dat we dit allemaal mee kunnen beleven! Daar kunnen we zo van genieten,
    dat begrijp je zeker wel.Vooral dat zwemmen met de dolfijnen, ik zie je nog zo in het bootje zitten in het dolfinarium!
    Had je na de keuring van mijn rijbewijs (goedgekeurd voor 5 jaar)geschreven, want daar heb jij ook mede
    de hand in gehad om mee te gaan naar het stadhuis, nietwaar. De brief van de arts is meteen op de post gegaan voor nieuwe aanvraag, dus dat zal wel lukken, je hoort het nog.
    Vanmorgen zag ik dat ik mag rijden tot 20 Dec, dus gingen we naar M en A die gingen verhuizen, want we hadden soep en pannenkoeken bij ons in de auto. Ze hadden veel hulp,zoals deze 2 weken van de fam. maar dat heb je wel gehoord natuurlijk.
    Nu liiefie, wees voorzichtig en genieten doe je, ( ook stukjes in je hart)
    Veel liefs en dikke kus van je Oma en alle bekenden, want ze krijgen alle verhalen te horen
    natuurlijk.............You,re always in our hart!!!!!!!!!!!!!!!! +++++

• 15 December 2012 - 22:46

Joyce:

Lieve Nine, het is haast niet te bevatten wat jij allemaal mee maakt. Wauw! Mooie foto's . Stiekum ben ik gewoon jaloers. Eerlijk waar. Blijf genieten. Groetjes

• 15 December 2012 - 23:33

Carolien :

Super verhaal weer hoor, lekker genieten , Liefs c.

• 16 December 2012 - 12:50

Rozemarijn En Jacqueline:

Nine!!!
    Dolfijnen, prachtige natuur, gezelligheid, etc etc etc, wat wil je nog meer?!!
    Geweldige dingen, super om te lezen terwijl dicht bij de kachel blijven alle dagen dat het regent ;)!

Hier gaan de dagelijkse dingetjes gewoon door maar we denken elke dag aan je!
    Gister tijdens het hardlopen bijvoorbeeld, terwijl ik ernstig aan het zwoegen was dacht ik; aaah lag ik maar net als Nine nu heerlijk in m'n bedje ;).
    Ik ben als 28e (van de 257 dames) geëindigd op de 10km, het was het zwoegen waard.

Laat je door niets tegen houden, geniet van alles zoveel je kan en neem alles goed in je op.
    Groetjes aan Joelle! (heeft ze d'r haar geverfd trouwens? Tof!)

Love X
    Roos en Jacq

• 16 December 2012 - 20:38

Rob:

Ha Nine,

ik weet niet of ik dit nog langer trek, ik ga morgen maar weer werken. Wat fantastisch allemaal,

veel plezier,
    liefs
    rob

• 18 December 2012 - 19:28

Wemmie En Jen:

Hallo Nine zo te lezen vermaken jullie je prima ,wel een klein beetje jaloers natuurlijk ,de foto"s heb wij met bewondering bekeken geniet van de dagen en als je Kathy nog ziet doe haar de groeten.

Jen en Wemmie

• 20 December 2012 - 22:10

Marian:

Ha die Nine,
    Mooie foto op facebook zeg.
    Waar ben je inmiddels beland?
    Morgen zien we je ouders op de trouwdag van opa en oma.
    Dan horen we vast wel nieuwe verhalen van je.
    Wij zitten nu bijna een weekje op onze nieuwe stek.
    Bevalt goed we beginnen al aardig te wennen!
    Heb je wel gemist hoor, je bent natuurlijk de specialist in bedden in en uit elkaar halen.
    Gelukkig is je moeder er ook goed in, samen met Marlon!
    Kun je een beetje wennen aan de zomerse kerstsfeer.
    Veel liefs van ons allemaal.
    Marian