WE ZIJN ER! - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Nine Bakker - WaarBenJij.nu WE ZIJN ER! - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Nine Bakker - WaarBenJij.nu

WE ZIJN ER!

Door: Nine Bakker

Blijf op de hoogte en volg Nine

07 December 2012 | Nieuw Zeeland, Auckland

WE ZIJN ER!!

Goeie reis gehad, alleen op Melbourne even wat problemen met ons visum. Uiteindelijk kwam het goed, alleen was er door ons bijna een half uur vertraging!! Niet onze schuld trouwens, we hadden alle papieren voor elkaar, alleen ze twijfelden ergens aan. Ambassade gebeld en alles, uiteindelijk mochten we gelukkig door! Wat een zenuwen gedoe! Hahah!
Achteraf misschien maar beter ook dat we iets later waren, want er raasden een tornado nog geen 20 km van Auckland! Sensatie.. Hele vliegveld in rep en roer, mochten het vliegtuig niet uit omdat er geen ruimte was bij de gates.. Alles was namelijk aan de grond gehouden! (Hadden we wel mooi de kans om de a380 met Hobbit-opdruk te bekijken! Hahah)

Met de bus naar ons hostel gebracht, ingecheckt en naar onze kamer gegaan op de 10e verdieping! Daar aangekomen was onze eerste reactie: 'Het ruikt hier naar mannen..'. Ons was verteld dat alles gescheiden zou zijn. Niet dus! We liggen met een Canadees en 4 Engelsen! Super gezellig, veel drank, kaarten tot in de late uurtjes,, zo komen we natuurlijk nooit van onze jetlag af!

Gisteren hebben we met ons reisgenootje Raymond de Coast tot Coast walk gedaan in Auckland. 16 km lang, en onderweg kwamen we erachter dat 'Christmas in the park' werd opgebouwd. Een Coca Cola festival, gratis! Dus daar gaan we vanmiddag naartoe. Kerst vieren in het zonnetje! Want.. Het is hier hartstikke lekker weer! Wel heel onvoorspelbaar, af en toe ineens een bui, en dan weer heel warm. Onze Engelse vrienden waren gisteren hartstikke verbrand, maar gaan vanmiddag ook met ons mee!
Ook zijn we onderweg over Mount Eden heen gelopen, een vulkaan die een super mooi uitzicht geeft over Auckland! Zie foto's!

Eigenlijk zouden we vandaag op de kiwi-experience bus gaan maar we hebben besloten dat we hier nog even willen blijven omdat het zo leuk is. De bus nu voor donderdag geboekt richting Bay of Islands. Zin in!!!

Net geskyped met pap en mam.. Die hadden ook flink feest! Sinterklaas party met 10 vriendjes.. en dat tijdens een sneeuwstorm! Jullie komen zo onderhand in de kerstsferen.. of ik dat hier nog krijg betwijfel ik, heel gek, kerstversiering terwijl het buiten zo warm is!

Nou wij gaan boodschapjes doen voor het kerstfeestje vanmiddag!

Kusjesss

• 08 December 2012 - 08:37

Paul Visscher:

Wow! Ziet er goed uit dames! Hopelijk zijn jullie snel van die jetlag af en kunnen jullie nog meer mooie plekken zien! Veel plezier op je coca cola feestje ;)!

• 08 December 2012 - 08:43

Britta:

Nou nou, ziet erg geweldig uit meiden. Hele gave foto's :)

Leuk dat jullie nu al vrienden hebben en nog engelse ook. Die kunnen goed feesten, dus dat wordt nog wat met jullie jetlag ;)

Ja jullie zitten lekker in de zon, hier is het prachtig wit. Zo weer lekker van genieten ;)

Have fun op het coca cola feestje :D

En kan niet wachten op de volgende gave foto's

Liefs xxxx
    Britta

• 08 December 2012 - 09:27

Alyssa:

lieff,,

wat ziet het er daar mooi uit!! Ik las bij Jo al over jullie vertraging! Schiet weer lekker op xD
    Gezellig om met andere op een kamer te zitten^^

Foto's zien er mooi uit! Heerlijk ook dat je gewoon zelf kan inplannen wanneer je ergens weer weg gaat! Ben benieuwd naar de foto's van het coca cola 'kerst' feest!!

Die coast to coast ziet er ook gaaf uit zeg!! Wat zal dat een wandeling geweest zijn:O Ach dan raak je je vetjes wel goed kwijt ;) hehe

Hou van je xxxx

• 08 December 2012 - 10:56

Michel:

hi Nine, heb je een goede reis gehad? Het zal wel de foto's zien er goed uit hoor. Ik had Australië iets anders verwacht, maar ja...... Nou het grote avontuur gaat beginnen, zet hem op meid. geniet, leer en ontspan. Oh ja ik heb het bericht gelezen trouwens, tot snel

Michel

• 08 December 2012 - 23:33

Marian:

Ha die Nine,

Jeetje mina,nog maar zo kort weg en dan al zoveel meegemaakt en gedaan! Super, en wat hou je ons goed op de hoogte.Vandaag zijn je ouders bij ons aan de klus geweest. Je moeder behangen en je vader timmeren. Het schiet al lekker op en het word erg mooi. Nog een weekje en dan verhuizen we.
    Liefs van ons

• 10 December 2012 - 08:05

Joyce:

Hoi Nine, leuk om je verhaal te lezen. Duidelijk te merken dat je aan het genieten bent, en zo hoort het ook.
    Hier is de sneeuw weer weg en regent het met harde wind. Het is nu maandagochtend, gewoon weer een nieuwe werkweek. Liefs

• 10 December 2012 - 16:52

Els:

't tIs pas één week geleden dat je vertrok en ik ben blij te lezen dat je het zo naar je zin hebt! Geniet van je "eens in je leven reis". Wat een schitterende boom, waar je op staat! Klasse; veel liefs van ons beiden.

• 16 December 2012 - 20:31

Rob:

Ha Nine,

geweldig om te lezen Nine, ik ben stikjaloers, volgens mij heb je niet zoveel tijd voor contact met ons "Tegenvoeters" . Klinkt allemaal erg gezellig, hier komen wel kerstsferen maar hier gaan we inmiddels ook naar zomerse temperaturen (8 graden) maar het is hier tenminste wel donker om 3u 's middags, handig voor de lichtjes. Inderdaad fraai uitzicht van Mount Eden, ook wel een aardig wandelingetje van 16km, ben benieuwd het vervolg te zien en te lezen,
    liefs
    Rob